Szukaj na tym blogu

20 maja 2019

Szmatka do szmatki ......i co z tego wychodzi ??

Szmatka do szmatki,zbierane skrzętnie w czasie szycia, nic nie wędruje do kubła, następnie posegregowane kolorystycznie resztki, jedne czarno-biało-szare, inne z dominacją niebieskich ale nie tylko, bo i biel, szarość i  odcienie morskiego też.
Pozszywane jedna do drugiej małe resztkowe skrawki, utworzyły mi paski o szerokości ok. 43 cm.
Następnie te gotowe paski ułożyłam  na podkładzie z grubszej tkaniny,naszywając je jeden za drugim tzw.systemem odwracanym,żeby schować szwy i usztywnić  też całość.
Tak powstawał przód i tył torby


W taki sposób powstawały moje torby, które mają ta zaletę, że są niepowtarzaln e, jedyne w swoim rodzaju oraz to,że surowce, które do ich uszycia wykorzystałam nie wymagały dodatkówych wydatków finansowych ( poza podszewką, zamkiem no i taśmą na uchwyty.
Tak wyglądaja gotowe, skończone


w środku podszewka w dolary i kieszonka na drobiazgi, klucze itp.
Ta czarno-biało-szara jest bez zapięcia, otwarta.

Druga w odcieniach niebieskich jest taka

uszyta została z zamkiem blyskawicznym.

A w komplecie do niej powstała też  kosmetyczka uszyta ze skrawków


Bardzo lubię wykorzystywać wszelkie końcówki materiałowe, pomysły przychodzą same do głowy, a uzyskane w ten sposób efekty  to satysfakcja i zadowolenie, pomimo dużej ilości czasu poświęconego na ten cel. 

7 komentarzy:

  1. Danusiu, masz rację, są jedyne, niepowtarzalne i recyklingowe, czyli bez śmieci w środowisku, brawo.
    Też staram się wykorzystać każdy skrawek, ale...czasem ciężko idzie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za odwiedziny i za miłe słowa,pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ale super, ja lubię takie szmaciane torby, a do szycia mam dwie lewe ręce więc tym bardziej się zachwycam widząc je u innych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za słowa uznania, A co do "lewych rąk", może warto spróbować? to nie takie trudne, a własnoręcznie zrobione zawsze cieszy bardziej niż kupne :)

      Usuń
  3. Cześć,
    Ale super! Naprawdę świetny i niepowtarzalny efekt. Nie dość, że torba jedyna w swoim rodzaju to jeszcze nie marnotrawi się resztek :D
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło czytać taki wpis.Dziekuję, pozdrawiam wzajemnie.

      Usuń
  4. Torby rewelacyjne :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za odwiedziny, a jeszcze jeśli zostawisz po sobie ślad będzie mi bardzo miło ;)